Czas do najbliższego meczu odlicza

DD D H H M M S S
-:-
Już wkrótce mecz w Twojej okolicy. Kibicuj z trybun 12 maja w Mielcu.
Kup bilet

Aktualności

Dodano: 31 grudnia 2019

Zawodowstwo! 2019 rok w PGNiG Superlidze Kobiet

Rok 2019 przyniósł ogromne zmiany w rozgrywkach PGNiG Superligi Kobiet. To pierwszy sezon profesjonalizacji ligi piłkarek ręcznych, których zarządzanie przejęła Superliga sp. z o.o., prowadząca również zawodową PGNiG Superligę mężczyzn. Zmianie uległ format rozgrywek, liczba drużyn, liga otrzymała zupełnie nowe logo i identyfikację wizualną. A najwięcej zmian musiały wdrożyć same kluby organizując się w profesjonalne jednostki, zabezpieczyć powiększony budżet i zwielokrotnić wysiłki dotyczące działań w zakresie komunikacji i marketingu. 

– Pierwszą rundę uważam za bardzo udaną. Od kiedy zapadła decyzja o profesjonalizacji PGNiG Superligi Kobiet wykonaliśmy ogromną pracę. Trzeba było przygotować solidne fundamenty pod start rozgrywek – przeprowadziliśmy pełne postępowanie licencyjne, zorganizowaliśmy rozgrywki, podpisaliśmy nowe umowy sponsorskie, przeszkoliliśmy kluby z obszaru organizacji i marketingu. Jestem bardzo podbudowany postawą przedstawicieli klubów PGNiG Superligi Kobiet – wszystkie kluby, które grają w rozgrywkach, dały z siebie bardzo dużo. – komentuje prezes Superligi sp. z o.o. Marek Janicki. 

8 drużyn przeszło skomplikowany proces licencyjny, w którym kluby musiały wykazać się m.in. odpowiednim potencjałem finansowym (minimalny budżet w wysokości 1,4 mln zł), wykazać brak ciążących na nim zobowiązań, przekształcić się w spółkę prawa handlowego czy zabezpieczyć odpowiednie zaplecze organizacyjno-marketingowe. Wszystko po to, żeby mieć pewność, że oprócz potencjału sportowego, klub ma poważne podstawy organizacyjno-prawne. 

PGNiG Superliga Kobiet pierwszy raz występuje w formacie, w którym rozgrywane są pełne cztery rundy. Liga otrzymała nowoczesną, w pełni zintegrowaną witrynę internetową (superliga-kobiet.pl), system statystyk, który umożliwia kibicom śledzenie każdego meczu live punkt po punkcie czy spojrzenie na swoje ulubione drużyny z innej, bardziej analitycznej perspektywy. Rozgrywki wystartowały z nową identyfikacją wizualną, wraz z brandingiem hal sportowych, uruchomione zostały również dedykowane kanały na portalach społecznościowych Facebook, Twitter i Instagram.  Zostało przygotowane specjalne przechodnie trofeum Mistrzyń Polski, a także oficjalna piłka rozgrywek. Wyróżniające się piłkarki dostają nagrody indywidualne dla zawodniczki serii i miesiąca. A obecnie prowadzone są pracę nad aplikacją mobilną. 

– Start zawodowej PGNiG Superligi kobiet był pełen wyzwań. Powstały zupełnie nowe zasady funkcjonowania klubów z zakresu marketingu i komunikacji. Tworząc wszystkie materiały, niezwykłym wyzwaniem było stworzenie nowej identyfikacji wizualne. Zależało nam by była nowoczesna, profesjonalna ale też chcieliśmy pokazać odrębny charakter ligi kobiet. Dlatego zdecydowaliśmy się na inny sygnet, który tylko kolorystycznie nawiązuje do tego jakim się posługujemy w  lidze mężczyzn. Zależało nam na pokazaniu prestiżu z jakim wiąże się zdobycie Mistrzostwa Polski w Piłce Ręcznej Kobiet, który ma towarzyszyć tym rozgrywkom już zawsze –  Ocenia Piotr Należyty wiceprezes do spraw marketingu Superligi sp. z o.o.

Przez 10 rozegranych serii swoje mistrzowskie ambicje potwierdziła MKS Perła Lublin. Lublinianki zdobyły komplet punktów i przystąpią do rozgrywek w 2020 r. w bardzo komfortowej sytuacji. Z dobrej strony pokazał się tegoroczny beniaminek, Eurobud JKS Jarosław, który plasuje się w środku tabeli i wygląda na to, że planuje się włączyć w walkę o medale. W sezonie 2019/2020 padły już 2053 bramki – najwięcej zdobyły mistrzynie Polski – 298, a najmniej straciło Metraco Zagłębie Lubin – 222. Świetną formą strzelecką popisuje się Kinga Jakubowska z KPR Gminy Kobierzyce, która na swoim koncie ma już 77 trafień i jest zdecydowaną liderką rankingu najlepszych strzelczyń, druga w tym zestawieniu jest Alona Shupyk z EKS Startu Elbląg z dorobkiem 61 bramek. Natomiast inna zawodniczka KPR Gminy Kobierzyce – Zorica Despodovska jest autorką największej liczby bramek w jednym meczu – 13. 

Rok 2020 przyniesie sporo emocji na parkietach PGNiG Superligi Kobiet. Do rozegrania zostały jeszcze 72 mecze, które zdecydują jaka drużyna będzie się cieszyć z upragnionego tytułu, a która będzie musiała pożegnać się z najwyższą klasą rozgrywkową przynajmniej na rok. Czternaście najciekawszych spotkań będzie można zobaczyć na antenie TVP Sport, w aplikacji mobilnej TVP Sport i na www.tvpsport.pl. Transmisjom będzie towarzyszyła zupełnie nowa oprawa telewizyjna, przygotowana specjalnie dla rozgrywek PGNiG Superligi Kobiet. To będzie także czas małego podsumowania i sprawdzenia, które elementy profesjonalizacji działają, a które wymagają korekt. W 2020 roku oddamy też aplikację mobilną. Zapraszamy do hal, przed telewizory i na superliga-kobiet.pl w 2020 roku, bo jedno jest pewne – w Nowym Roku będzie się działo! 

Liczby PGNiG Superligi Kobiet w sezonie 2019/2020

Bramek rzuconych w sezonie 2019/2020: 2053
Średnia liczba bramek na mecz: 51,5
Bramka pada średnio co: 70 s.
Najskuteczniejsza zawodniczka: Kinga Jakubowska KPR Gminy Kobierzyce
Liczba rozegranych meczów: 40
Najwięcej rzuconych bramek: MKS Perła Lublin 270
Najmniej straconych bramek: Metraco Zagłębie Lubin 222
Najwięcej bramek w meczu: Eurobud JKS Jarosław – KPR Ruch Chorzów 36:29 (65)
Największa frekwencja: MKS Perła Lublin – Metraco Zagłębie Lubin 2000

Runda zasadnicza

M Drużyna M P

Przeczytaj jeszcze: